Ege Ajans

Ege Üniversitesi haber ajansı

EÜ’de “Girişimcilik Zirvesi”

Kemal Diri – Melek Bekar

Ege Üniversitesi(EÜ) Kariyer Planlama ve Başarı Koordinatörlüğü, EÜ Yenilikçilik ve Girişimcilik Bölümü, EBİLTEM-TTO ve Teknopark iş birliğinde “Girişimcilik Zirvesi”  düzenlendi.  EÜ Prof. Dr. Yusuf Vardar MÖTBE Kültür Merkezinde düzenlenen zirveye EÜ EBİLTEM-TTO Müdür Yardımcısı ve Yenilikçilik ve Girişimcilik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Özge Andiç Çakır, Kariyer Planlama ve Başarı Koordinatörü Öğretim Görevlisi Ebru Kalyoncu, sağlık sektörünün küresel liderlerinden Siemens Healthineers İş Birlikleri Yöneticisi Ercan Arslan, katkı sağlayan şirket temsilcileri, öğrenci toplulukları, TTO ve Teknopark uzmanları ile akademisyenler, lisans ve lisansüstü eğitim gören öğrenciler katıldı.

Zirvenin açılışında konuşan Yenilikçilik ve Girişimcilik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Andiç Çakır, bölüm hakkında bilgiler verdikten sonra teknoloji transfer ofisi hizmet süreçleri ile ilgili açıklamalarda da bulundu. Prof. Dr. Andiç Çakır, “Girişimcilik süreçleri kapsamında akademisyenler ve öğrencilere fikirlerinin ticarileştirilmesinde ve hatta patent gibi fikri ve sınai mülkiyet tabanlı ürünlerin lisanslanması, ticarileştirilmesi ve şirketleşme süreçlerinde uçtan uca destek veriyoruz. Girişimcilik çalışmalarında farklı disiplinlerden oluşan takım ve şirketlerin çalışmalarını çok önemsiyoruz. Bir fikriniz varsa EBİLTEM-TTO’nun kapısını çalmanız yeterli” dedi.

Girişimcilik Birimi Kıdemli Teknoloji Transfer Uzmanı Aysun Demirdöğen Şener ise girişimciler için ulusal ve uluslararası destek, fon ve hibelerden bahsetti. Demirdöğen Şener, “TÜBİTAK, KOSGEB gibi kamu kurumlarında fikir ve projelerinizin neredeyse her aşamasında destek bulmanız mümkün. Lisans-lisansüstü öğrencileri, akademisyenler ve şirketler için fırsatlar mevcut. Ayrıca fikirlerinizin ticarileştirilmesi ve küreselleşme aşamasında bu tür kamu fon destekleri girişimciler için süreçlerini kolaylaştırıcı. Girişimlerinizi hayata geçirmek, şirketleşmek ve küresel bir firma olma yolunda bu fırsatları iyi değerlendirebilmek gerekir” dedi.

Girişimciliğin çok üst seviyelerde teknolojilerle ilgilenen bir yapı olmadığını söyleyen Ege Teknopark Uzmanı Anıl Baybura, “Girişimcilik deyince akla çok uçuk fikirler gelmemeli. Burada önemli olan iş fikrinin ötesinde ekibin kalifiyesi. İyi bir ekiple orta seviye girişimler bile üst seviyelere gelebilir” diye konuştu.

Siemens Healthineers İş Birlikleri Yöneticisi Ercan Arslan’ın konuşmacı olarak katıldığı zirvede Arslan, girişimciliğin disiplinlerarası yönü üzerinde durarak küresel ve kurumsal bir firma olan Siemens’in girişimcilerden neler beklediğini anlattı. Arslan, “Girişimlerin fikirlerini kurumsal bir firma ile paylaşırken şirketleşmiş olmaları önemli. Şirket olmadan büyük firmalardan kaynak desteği sağlanmasının veya yatırım yapmalarını beklemenin gerçekçi olmadığını bilmek gerekir” dedi.

Program kapsamında moderatörlüğünü Kariyer Planlama ve Başarı Koordinatörü Öğretim Görevlisi Ebru Kalyoncu’nun üstlendiği “EÜ Kariyer Fırsatları ve Girişimcilik Toplulukları Paneli” oturumunda İrem Alpçetin “Best İzmir”i Onur Can Baş ise “IEEE Ege” hakkında sunum ve paylaşımlarını yaptılar. Zirvede Neo Innovia kurucu ortağı Prof. Dr. Nurdan Akçay Didişen de “Hem Akademisyen Hem Girişimci Olmak” konulu sunumu ile dinleyenlerle deneyimlerini paylaştı. EBİLTEM-TTO Lisanslama, İş Geliştirme ve Girişimcilik Birimi Yöneticisi Naime Aydın’ın moderatörlüğünü üstlendiği “Oyun Alanında Teknoloji Girişimcileri Deneyim Paneli” oturumunda Unicode Games Kurucu Ortağı Burak Sönmez, Onarfa Kurucu Ortağı Onuralp Arslan ve Gorilla Yazılım Kurucu Ortağı Deniz Şakar oyun teknolojilerine yönelik sunumlar yaptı. Onarfa kurucu ortağı Arslan “Küçük yaşlarda hayalini kurduğumuz oyun oynarken çalışabiliyor olmanın gerçekleştiğini görmek bizi mutlu ediyor.” dedi. Geliştirdikleri mekanik oyuncu klavyesinin yenilikçi yaklaşımlarından bahseden Arslan, oyun sektörüne donanım geliştiren bir girişim olmanın fırsat ve zorluklarından bahsetti.  Gorilla Yazılım kurucu ortağı Şakar, strateji oyunları gibi niş alanlarda çalışmanın gerekliliklerinden ve geliştirdikleri oyunda kullanıcı deneyimi tasarlamanın inceliklerinden bahsetti. Unicode Games kurucu ortağı Sönmez ise hyper-casual olarak tanımlanan hızlı tüketilen oyunları sürekli geliştirme gerekliliği ve oyuncu ile anında etkileşim halinde olmanın oyun için ne kadar önemli olduğunu aktardı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.